fredag 2 september 2016

Mail från Madison

Jag tänkte bjuda på en glad känsla denna fredag.
20160830-IMG_2810
Jag skickade ett mail med bilder på Märtha i Aarons gamla body som han fick av John&Norma från Madison. När vi bodde i Madison hjälpte jag John lite med hans släktforskning eftersom han har svensk släkt, och även om jag suger på släktforskning så kan jag i alla fall språket hjälpligt. Typ. Och så hjälpte jag också honom lite med hans forskning inom limnologi i en av dammarna utanför Lake Mendota. John har varit medförfattare till IPCC-rapporterna (den som belönades med Nobels Fredspris tillsammans med Al Gore) och både han och Norma är två av de vänligaste personer jag träffat. De bjöd mig och Kristoffer på konsert, välkomnade oss att fira jul tillsammans med dem och ställde utan att blinka upp med att köra oss till flyget när vi skulle hem.

När Kristoffer en gång sa något i stil med att "we can never repay you for your kindness" svarade de bara enkelt med att "that's okay, just be kind to someone else".

När jag nu skickade bilderna och ett kort "we miss you" fick jag ett långt mail tillbaka och en bifogad fil med Johns senaste forskning om klimatförändringar och smältande glaciärer (eftersom han visste att jag skulle uppskatta det). Jag får nästan en klump i halsen av tacksamhet när jag tänker på det. Att någon människa bara kan vara så otroligt omtänksam.

Och med den känslan i kroppen säger jag glad helg!
20160830-IMG_2787
20160830-IMG_2791

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!