tisdag 7 juni 2016

Märtha Hermine Britt

Har jag berättat om Märthas namn? Nä jag tror bestämt inte det.
20160418-IMG_8094
Märtha Hermine Britt är i alla fall hennes fullständiga namn. Märtha bara för att det är fint. Hermine efter min mamma och för att det är mitt absoluta favoritnamn. Extra plus för Harry Potter referensen också så klart. Och Britt efter Kristoffers mormor som betydde mycket för honom (vi har ju även tagit namnet Ekholm efter hans mormor). Det är lite samma tankar som kring Aarons namn (ett namn vi gillar, ett från min sida och ett från Kristoffers sida).
20160606-IMG_9614
Det har varit så otroligt svårt att välja namn. Jag älskar ju verkligen namnet Hermine och hade helst haft det som tilltalsnamn. Men vi är ju två föräldrar som ska trivas med det så därför fick Märtha bli tilltalsnamnet. Men trots att jag tycker att det är fint så tog det lång tid för mig att vänja mig vid det. Ibland har jag fortfarande svårt för det. Precis som med Aaron så kunde jag verkligen inte alls se på bebisen att "det här är en liten ..." när den var född.
20160518-IMG_8896
Vi brukar kalla henne för mörten och Aaron kallar vi för skrutten. En skrutt och en mört alltså. Fina små barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!