måndag 6 juni 2016

Energiboost

Vissa saker tar energi och vissa saker ger energi. Vi skippar energitjuvarna idag och fokuserar på två som boostar mig just nu.

Promenader
En sak som jag har märkt ger mig otroligt mycket energi är att promenera till och från förskolan med vagnen. Under förutsättningen att Märtha sover (annars är det ett rent helvete). Jag känner mig så stolt och hurtig då. "Ingenting är omöjligt" är känslan det ger kroppen och jag målar upp scenarior där jag äntligen börjar ta tag i min kost och slutar leva på godis som en konstant quick fix. Jag går och tänker på hur vi ska åka på cykelsemester med barnen när de är större. Att vi ska göra mindre sommarvandringar i Alperna samtidigt som vi bilar genom Europa. Jag fantiserar om att det faktiskt inte är så lång tid kvar innan jag får börja springa/jogga igen. Och känslan kan sitta kvar ett tag efteråt och när jag kommer hem igen så orkar jag ta itu med både städning och tvätt och hux flux är huset mindre stökigt.

Rensa ogräs
Jag trodde ALDRIG att jag skulle bli en person som gillar att rena ogräs. Men faktum är att jag tycker om det. Än så länge känns det kravlöst och överkomligt. Jag kan liksom gå in helt i någon form av mindfullness när jag sitter där med fingrarna i jorden. Jag är helt avstressad och bara njuter av att det är mitt ogräs jag rensar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!