onsdag 4 maj 2016

Saker att ärva

Som förälder vill jag ju så klart att mina barn ska ärva det bästa från både mig och Kristoffer. De ska liksom få lov att bli en uppgraderad och förbättrad version av oss. Så funkar det ju så klart inte. Barn ärver ju både det bästa och sämsta av sina föräldrar i en härlig mix. Men om jag skulle få önska dem några egenskaper så skulle den listan se ut lite så här:

Saker jag önskar att våra barn får ärva
- Kristoffers vetgirighet
- Min fantasi
- Min tandkvalitet
- Mina naglar (mer specifikt inte Kristoffers tånaglar)
- Kristoffers kyssvänliga läppar
- Kristoffers taktkänsla
- Kristoffers förmåga att somna på kommando
- Kristoffers omdöme
- Mitt tålamod med barnskrik
- Mitt Harry Potter intresse 
- Kristoffers minne (denna punkt är en aning komisk att skriva för att jag hann nämligen glömma bort den tre gånger under den tid det tog för mig att skriva det här inlägget)

Om jag får välja andra egenskaper från folk i släkten så hoppas jag bland annat på att det får ärva min kusin Maries sociala skillz, min svägerska Emmas känsla för inredning och min farfars svordomsvokabulär. Och om de behöver lära sig att ljuga trovärdigt (vilket är viktigt att kunna när de ska spela bluff-stop till exempel) så kan de spetsa öronen lite extra när min pappa pratar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!