tisdag 3 maj 2016

Har du / Vem / Vilken / Vad

Hittade en lista som figurerar på ett gäng bloggar som jag snor och fyller i. För att listor är kul att skriva.
Milwaukee
Har du
Folköl i kylen?
Jag tror det. Har inte börjat dricka alkohol än eftersom Märtha sover på mig och alkohol är en faktor som bidrar till psb, så lite dålig koll på sådant.

Något husdjur?
Några stackars silverfiskar men inget mer spännande.

Någon favoriträtt?
Åt en smaskig äkta carbonara för några dagar sedan som Kristoffer lagade.

Smink?
Alltså jag fyllde på mitt sminkförråd nu i veckan när jag var inne i stan. Det gick loss på typ 1000 spänn. Helt orimligt mycket för mig som typ aldrig (sminkat mig tre gånger sedan Märtha föddes tror jag) sminkar sig längre.... Men jag tänker att jag ska börja nu.

Några framtidsplaner?
Massa. De mesta rör dock trädgården eller Märthas sömn...

Någon sjukdom?
Nope

Gymkort?
Gud nej! Men hade varit skönt att komma igång med någon träning för att stärka bålen. Får så jäkla ont i ryggen av allt och ingenting.

Något beroende?
Socker! Gud i London vad jag cravar socker. Helt hemskt. Försöker ha godisförbud. Det enda som funkar är att inte ha godis hemma. Annars är jag där och nallar

Nagellack?
Ja men faktiskt. Ett ljust beige-färgat. Har dock inte målat höger lillfingernageln för att den används för att pensla muntorskmedel i Märthas mun. Den nageln är också den enda jag klipper kort av samma anledning.

Någon vän som bor i ett annat land?
Ja ganska många bekanta men ingen riktigt nära vän.

Vem
Avskyr du?
Ingen jag känner. Men jag blir mörkrädd vid tanken på Donald Trump som USAs president.

Gosar du med? 

Kristoffer och mina barn

Lagar mat?
Jag och Kristoffer turas om ganska mycket. Ibland förbereder jag maten och sedan lagar han den.

Diskar?
Diskmaskinen och Kristoffer mest. Brukar oftast bli att jag sitter och ammar efter maten.

Vilken
Tidning läser du?
Ingen just nu.

Buss åker du oftast?
Inte buss men pendeln om jag åker kollektivt.

Dag fyller du år?
28 februari

Årstid föredrar du?
Älskar att vi har årstider över huvudtaget men just nu längtar jag efter värme och drömmer om att bo i ett varmt land där jag inte behöver tänka på något mer än skor på fötterna.

Vad
Gör du nu?
Ammar

Gör dig till en bra människa?
Jag bryr mig om att andra har det bra. Tycker att det är viktigt att folk runt omkring mig inte mår dåligt.

Gör dig till en dålig människa?
Jag är danska kass på att tänka på små men viktiga saker. Typ skriva födelsedagskort, uppmärksamma någons namnsdag och bara berätta för de jag tycker om hur viktiga de är för mig.

Vill du arbeta med?
Ingen aning. Tror ibland fortfarande att jag är tonåring som ska fundera ut vad jag vill bli när jag blir stor...

Är roligast just nu?
Aaron och att se hur han utvecklas.

Har på dig just nu?
Amningslinne och sköna byxor

Äger du för skor?
Massa slitna saker. Nästan inget med klack.

Har du för storlek i skor?

Det varierar men typ 38-39

Läser du för bok?
Ingen. Eller jag läser Somna utan gråt men det räknas nästan inte.

Ska du göra nu?
Amma lite mera och sedan välja en aktivitet för dagen - städa eller handla. Fast egentligen vill jag bara sitta ute i det fina vädret och sola näsan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!