måndag 25 april 2016

Trädgårdsplaner - nytt förråd

Vi har stora planer för trädgården i år. Eller ja. Vi har stora planer på att bygga ett ordentligt förråd i år. Mer hinner vi nog inte med. Men om det blir tid över så vill vi också sätta igång med en utbyggnad av vår altan med tillhörande spaljé där det ska frodas något mustigt blommande typ Flammentanz-rosor (som vi hade i Harplinge där jag växte upp). Och så har vi pratat om en trädgårdsbrunn, dränering av vissa blöta områden, anlägga rabatter, fixa en gungställning, komplettera landen med någon form av pergola, anlägga en blomsteräng någonstans, sätta upp björnbärsbuskar och lite annat smått och gott. Men som sagt. Vi kommer nog inte riktigt ha tid (eller pengar!) att göra allt vi vill.
20150715-IMG_2182
Så. Förrådet då. (Jag har inga bilder att bjuda på än. Men det kommer nog snart hoppas jag men jag slänger in ett gäng gröna bilder så att ni förhoppningsvis ska känna lite pepp över planerna också.)
Trädgårdslycka20150715-IMG_217920150714-IMG_2178
Det märks att det är en konstruktör som ska bygga det när jag hittar långa uträkningar i excel med hållfasthetsberäkningar. Är ju ändå viktigt att vi dimensionerar lasterna rätt. Att köpa något färdigt måste ju räknas som lite fusk liksom ;)

Tanken är att det ska vara ett isolerat förråd med plats för alla våra trädgårdsverktyg men det ska också finnas utrymme för typ förvaring av vinterdäck och kanske även en vettig arbetsbänk. Utanför tänker vi oss att vi får upp en bra planteringsbänk så att det blir enklare att planeta om växterna.

Jag är verkligen tacksam över vår trädgård och det är så skönt de dagarna när det är fint vänder och jag kan gå ut med barnen och bara få vara i trädgården. Min mammas morfar arbetade som trädgårdsmästare och jag vill gärna tro att det är hans arv som gör att jag trivs så bra med att få köra ner händerna i jorden.
20150711-IMG_2121

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!