torsdag 4 februari 2016

Sjukstuga

Att gå på ledighet blev inte riktigt som jag tänkt mig. Kristoffer gick nämligen hem igår från jobbet med skyhög feber. Så istället för att jobba undan det sista i lugn och ro så blev det några ganska stressiga timmar för att hinna hem och sedan följa med och hämta en bedside crib.

Men. Det som oroar mig är att jag har inte hunnit (eller kanske snarare glömt bort) att vaccinera mig mot influensan. Delvis hänger det säkert ihop med att jag ogillar nålar men också för att jag har varit så otroligt frisk under graviditeten (peppar peppar). Så det har liksom känts väldigt avlägset. Nu känns det dock inte alls avlägset och jag hoppas att jag och Aaron ska få vara friska. Men det är väl inte så sannolikt tyvärr. Tycker att väldigt många både på jobbet och förskolan blivit sjuka bara de två senaste veckorna. Någon form av kollektiv insjukningsperiod liksom.

Tips på att undvika smitta tas tacksamt emot. Tills vidare tänker jag spendera min första dag på föräldraledigheten med att sitta i kö till vårdcentralen för att vaccinera mig samt ta hand om min älskade sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!