fredag 5 februari 2016

Jag har sytt ett babynest!

Jo det är sant. Precis som rubriken säger så har jag alltså tagit ut min orangea trotjänare (eller ja, Kristoffer bar ut henne eftersom hon är så jäkla tung, men ni fattar) och sytt ett babynest till Bbron. Jag kollade på två olika instruktioner och plockade det som passade mig bäst. Denna här från Min Klockaregård och den här från Tygverkets blogg. Här är förresten en annan som Emma har gjort med fantastiska tyger, dock utan beskrivning. Jag tänker inte gå igenom hur jag gjorde för att 1) Det finns massa bra beskrivningar på nätet, 2) jag är skitdålig på att sy så jag borde verkligen inte dela med mig av hur jag genomför mina syprojekt och 3) jag orkar inte :)
20150327-IMG_9939
Jag räknade med att det skulle ta ca 1,5 dag för mig att genomföra projektet eftersom jag inte är speciellt van och det stämde ganska bra. Det hade gått ännu snabbare om jag inte sett fel på instruktionerna på ett ställe och sluppit sprätta upp allt. Men men. Så kan det gå.
20160205-IMG_6441
Jag beställde liberty-tyg från Tygverket i samma mönster (Queue for the zoo) som Aaron har på sitt täcke från Sture&Folke, fast detta tog jag i grönt. Jag är helt kär i tyget och hoppas verkligen att Bbron ska trivas där. Jag tycker i alla fall det ser jättemysigt ut. Stoppningen och kantbanan är från Stoff och Stil.
20160205-IMG_6442
I onsdag var vi förresten och hämtade en bedside crib som jag hittade på blocket också. Så nu är faktiskt sovplatsen helt klar till Bbron (jaja, vi ska bara köpa kudde och täcke, men det funkar nog med de filtarna vi har så länge också tror jag). Hen kan välja på ett mysigt babynest och/eller en alldeles egen säng. Lyxigt värre.
20160205-IMG_6438
Eftersom jag eventuellt har lite lätt att få hybris när jag tycker att jag lyckats med något, funderar jag nu på om jag ska ta tag i mitt andra syprojekt som är att sy ett nytt överdrag till  min amningskudde. Men ja. Vi får se. Glad fredag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!