söndag 7 februari 2016

Sjukstuga för hela huset

Och där blev vi sjuka hela familjen. Suck. Jag har verkligen haft en så skön och sjukdomsfri graviditet så det känns lite retligt och tungt att plötsligt drabbas av hosta, feber och ryggont på en och samma gång nu när jag dessutom startat min föräldraledighet. (Jag vaccinerade mig i torsdags men det var ju uppenbarligen för sent)

När Aaron är sjuk brukar vi säga att inga av de vanliga reglerna gäller. Det viktigaste är att han får dricka, äta lite och vila. Allt annat är sekundärt.

Det känns ganska stressigt att vara sjuka nu. Jag hade velat vila, Kristoffer hade velat jobba undan inför bebisens ankomst (plus att han måste packa ihop sitt skrivbord då hans kontor flyttar) och sedan vill vi ju såklart att Aaron ska få vara frisk eftersom en glödhet liten barnkropp (med allt vad det innebär) är bland det värsta som finns. Men men. Det är inte så mycket att göra något åt nu. 

P.s snälla bebisen - du får gärna stanna kvar till mars så att vi hinner ladda batterierna inför din ankomst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!