onsdag 10 september 2014

Om blogginlägg och bröllopsbilder

Det är lite glest mellan blogginläggen just nu. Vi är ju i full färd med att ordna med allt som hör den här flytten till (dessutom är jag sjuk så allt går vääääldigt långsamt för mig). Vi bestämde oss nämligen att vi skulle göra iordning tre rum innan vi flyttade så därför valde vi att ha två veckors överlapp mellan flytten från lägenheten till huset. Känns väldigt klokt så här i efterhand. Det som vi har gjort är att måla vad som ska bli Aaron rum, den blivande matsalen och mitt och Kristoffers sovrum. Egentligen är det framförallt kontoret/gästrummet som faktiskt har varit i behov av en renovering - de andra rummen handlar mer om att vi ville anpassa efter vår egen smak - så det kanske verkar lite konstigt att vi inte ens har börjat med det. Men det rummet känns ju inte lika viktigt så därför tänkte vi vänta lite med det. Dessutom blir det rummet ett lite större projekt eftersom vi vill byta både tapet och golv. Hursomhelst. Det är ju inte riktigt färdigt än men oj vad bra det blir än så länge. Aaron rum blir verkligen jättebra och det känns som att matsalen kommer få väggar som är båda spännande och lugna på samma gång. Jag ska visa massa bilder sedan. Helst hade jag velat göra en klassiskt före/efter bildserie men vi missade att ta en del bilder så vi får se hur det blir med det. Till dess får ni hålla till godo med lite bilder från helgens fantastiska bröllop som vi var på.

Det var nämligen så att (numera) herr och fru Gårdinger bjöd in till fest i dagarna tre (typ) i vackra Nora. Fantastiskt vackert bröllop och dessutom var det någon form av rekord i antalet barn som var närvarande. I vanliga fall brukar ju det eventuellt vara en eller två familjer som har med sig en liten nyföding men jag tror jag fick ihop det till minst tio stycken små bebisar. Kul var det i alla fall och det gick över förväntar att ha med Aaron och låta honom sova i vagnen under middagen. 
På bröllop i NoraPå bröllop i NoraPå bröllop i NoraPå bröllop i NoraPå bröllop i Nora

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!