torsdag 11 september 2014

Rösta!

Idag har jag röstat
Revesjö
Jag har röstat med hjärtat
och inte med missnöjet
Jag har röstat med samvetet
och inte med plånboken
Jag har inte röstat för att det var lätt (för det var det)
utan för att förändring är svårt
Och om jag inte gör något, hur kan jag då förvänta mig att andra ska göra det?

Jag vill bo i ett Sverige som strävar efter att vara bäst. Som inte säger att det är tillräckligt jämställt nu. Som inte säger att att vi minsann gör tillräckligt för miljön nu. Ett Sverige som inte accepterar förtryck. Det är så jag vill att mitt Sverige ska se ut. Idag kan du också använda din röst. Se till att den hörs.

Tips: Läs och inspireras av bland andra Clara, Emma, Elsa och Emily under hashtaggen #imittsverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!