fredag 19 september 2014

Fredagsmix

Det är svårt att hitta tid till att blogga för tillfället. All energi ägnas nämligen åt uppackning (hur lång tid kan det ta att packa upp cirka en miljard flyttlådor egentligen?!) när jag inte har en liten herre som drar i byxorna på mig eftersom han inte är helt nöjd med att leka själv på golvet. Jag har med andra ord konstant ont i ryggen av allt bärande men det är rätt okej ändå. För jag får faktiskt vila rätt bra på natten. Sedan vi flyttade sover nämligen Aaron numer i eget rum och det känns som att vi alla tre är vinnare på det. Han sover ofta längre pass och det är så otroligt skönt att inte behöva gå upp en gång i timmen eller varannan timme. Att få sova 00-06 liksom! Oh the dream! Hoppas att det kan få hålla i sig.
Fägrilt

Jag skulle vilja visa hela huset, men som sagt. Tiden räcker inte riktigt till till det. Men några saker jag älskar än så länge:

  • Vårt gigantiskt stora kök (minus kaklet då) med rejäla arbetsytor (sedan jag fått undan flyttkartongerna) och ruskigt effektiva induktionsspis
  • Vår ljusa matsal (eller salongen som vi också funderar på att kalla den) med massa fönster och högt i tak. Den kommer bli så himla fin när vi fått in nya bordet och mina älskade thonet-stolar. (FYI jag och Kristoffer kompromissade och valde de helt svarta varianterna is stället för de med rotting som jag egentligen suktar efter men det känns bra)
  • Aarons rum. Alltså det kommer bli så himla fint när vi fått upp lite tavlor, en taklampa och sånt där. 
  • Vårat sovrum. Vårat egna sovrum. I vilsamt grönt och med dubbeldörrar som ger sån där lyxig hotellkänsla.
Fägrilt
Jaja. I helgen ska vi försöka packa upp lite mer och jag ska se om jag kan få ordning på den befintliga komposten. 
Fägrilt
Happy Friday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!