söndag 15 juni 2014

Sjukstuga

För tillfället känner jag att jag inte riktigt "njutit" tillräckligt mycket alla gånger jag varit sjuk pre-baby. Att vara sjuk post-baby är nämligen jobbigt på riktigt.
år 2011-90
Ja, om ni inte listat ut det så känner jag mig alltså för tillfället rätt risig. Inte jättesjuk, men definitivt stanna-hemma-från-jobbet-sjuk och som en potentiell smittohärd. Grejen är bara den att med en liten bebis som ammas ofta, dag som natt, så är det liksom bara att bita ihop och försöka hantera situationen. Timme för timme. Tack och lov att det är helg i alla fall så att Kristoffer är hemma och kan underhålla Aaron samtidigt som den tråkiga mamman kokar sin femtielfte kopp te.
Harplinge
Hursomhelst så känner jag i alla fall just nu att jag längtar lite till den dagen då Aaron är aningens mer självständig och jag kan tillåta mig själv att vara sjuk i fred. Men, eftersom det är flera år bort så kokar jag en till kopp te, häller upp en whiskey och knaprar smärtstillande tabletter. I morgon är ju ändå en annan dag. Och med lite tur så kommer jag må avsevärt bättre då.
20130313-IMG_6606
Cheers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!