måndag 16 juni 2014

Drömmer om semester i Italien

I natt har inte varit en bra natt. Aaron har hostat sig igenom den och i min hals känns det som att det sitter en liten gubbe med knivar och karvar. 1,5h var mitt längsta sammanhängande sovpass. Kul... Kristoffer hade jättedåligt samvete för att han inte kunde vara hemma idag men det är ju tyvärr så det är. Någon måste ju jobba. Dessutom är det ju kortvecka den här veckan så vi ska nog överleva.
Stresa
Anyways. Jag längtar något kopiöst mycket efter semester i Italien idag. Jag vet inte riktigt varifrån denna överväldigande längtan kom ifrån men den är här för att stanna (åtminstone för idag). Och liksom, föreställ er bara: God italiensk mat. Minst lika goda italienska viner. Glödheta sommarnätter. Och svalkande bad. Vara någonstans där jag helst tvingas lära mig några italienska fraser och ord eller kanske få användning av min bortglömda skoltyska.
StresaStresaStresaStresaår 2010-69
Jaja. Jag får väl fortsätta att drömma. Det tar ju i alla fall bort fokuset på halsontet och det känns ju som en rätt angenäm verklighetsflykt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!