torsdag 12 juni 2014

Glesa uppdateringar

Det blir lite glest mellan uppdateringarna känner jag nu. Eftersom vi fortfarande inte riktigt har fått kläm på sovrutinerna ägnar jag vääääldigt mycket tid åt att försöka få Aaron att äta och sova. Och det tar på krafterna. Varannan timme försöker jag få i honom något så att han ska öka i vikt och så att min mjölkproduktion ska stiga. Kristoffer och jag gör också vårat bästa för att locka i honom annan mat så som gröt, puréer, juice och lite ersättning. Emellan matning och sovning försöker vi så klart få till våra vardagliga saker som att gå på promenad, bada och göra massage.
HarplingeHarplingeHarplinge
Igår gjorde jag misstaget att dricka för lite vatten under dagen (hade på tok för trevligt hemma hos Maggan och Alfred för att ägna mig åt petitesser som att fylla på vätskedepåerna). Detta slutade dock riktigt illa med sprängande huvudvärk och illamående till följd. Usch och fy för det. Jag försökte att tänka att "äsch lite huvudvärk ska jag ju klara av som fött barn", men det spelade fan ingen roll. Jag mådde lika dåligt för det. Lite resorb, en näve huvudvärkstabletter och aningens mer vatten i kroppen gör att jag idag mår bättre. Tackar som frågar.

Och där vaknade han så nu är det bäst att jag avslutar det här inlägget.

p.s jag vet att bilderna inte har något att göra med det jag skrev, men visst är de fina? d.s

2 kommentarer:

Varsågod - skriv några peppande ord!