fredag 6 juni 2014

Viktuppgång och plutmunnar

I måndags var vi på BVC för att vaccinera Aaron och kontrollera hans längd och vikt. Det visade sig då att han inte vuxit riktigt som han skulle för andra månaden i rad så nu jobbar vi hårt på att gå upp i vikt igen. Lättare sagt än gjort dock. Sedan den 18 maj vägrar ju Aaron nämligen all form av plast som riktas mot hans mun så som nappar och nappflaskor. Även matning på kopp och amningsnapp är ett no go. Han blir verkligen helt hysteriskt ledsen och den utomstående skulle säkert tro att vi försöker ge honom gift.

Jaja. På något sätt löser det sig väl i alla fall till slut. Kristoffer har i alla fall inhandlat gröt (till Aaron) och lättöl (till mig för att boosta mjölkproduktionen.
Aaron
Jag har förresten fixat en ny header efter att Kristoffer kommenterat att det var lite putmun på den förra (efter att ha sett det där inlägget om Mona Lisa som figurerar på Facebook bl.a.). Tydligen tyckte han också att jag var "lite för smart" för att ha en sådan bild, whatever that means... (Ja jo jag vet vad ni tänker. Wtf?!) Anyways, nu har jag gjort en ny så njut av den och ha en fortsatt glad nationaldag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!