måndag 28 april 2014

Måndagslista

Matilda har en fin lista som jag valde att sno och göra till mig egen

jag gillar godis. Mängder med godis. Har ett löjligt stort sockerbehov just nu. Måste nog införa ett nytt godisföbud innan det här eskalerar igen
Topasgatan 1 februari
jag sjunger i natt jag drömde (obs - ej snappsversionen) ... för Aaron när han ska sova
jag älskar min son över allt annat. Tänk att han bara funnits hos mig i fyra månader (på utsidan i alla fall) och redan har mig snärjd runt sitt lillfinger. Hur ska det här sluta?
jag är inte speciellt bra på att föra eller hålla igång konversationer för tillfället. Min hjärna känns som att den är tömd på intressanta saker och det brukar sluta med att jag bara sitter tyst och stirrar framför mig. Så om vi ska hem till folk känns det bäst att ha Kristoffer med för han kan alltid prata med folk. Och så kan jag få vara asocial och konstig i fred...
Visit from Paul and Becki
jag föredrar böcker med lyckliga slut. Eller med slut över huvud taget åtminstone. En gång (i somras var det nog) läste jag en bok som kändes som att den slutade mitt i. Skitstörigt. Jag tänker fortfarande på hur dåligt den slutade.
jag tycker om Aarons andedräkt. Jo jag vet att det låter helt knäppt men förutom att vara den mest underbara andedräkten någonsin (okej, that's just weird - det hör jag ju) så betyder det att våra ansikten måste vara alldeles intill varandra för att jag ska känna den. Och det är ju faktiskt ganska awesome
jag är beroende av min mobil och speciellt några appar - hemmet, pinterest, Facebook, instagram med mera med mera
jag har på mig amningslinne. Dag som natt. Finklädd som "fulklädd"













































Bild från mitt pinterestkonto

jag lyssnar på babymonitorn i fall Aaron sover eller är vaken
jag blir arg när jag hör, läser om eller ser djur som far illa men reagerar alltid först genom att "blunda". Så om någon vän t.ex. lägger upp någon läskig bild på Facebook klarar jag inte av att läsa om det utan döljer eller scrollar förbi det direkt.
jag är rädd för att något ska hända Aaron. Alltid. Stannar med vagnen flera gånger för att försäkra mig om att han andas. Det gör jag när han sover i selen på mig också...
jag önskar mig ett lindblomsgrönt kök från Ballingslöv till vårar nya hus

























Lantköket Bistro i lindblomsgrön från Ballingslöv. Bild från mitt pinterestkonto

jag är pinsamt dålig på allt som har med försäkringar att göra. Det är som att jag liksom är immun mot att ta in information som rör sådant.
jag är uppväxt i ett hus i ett villaområde och letar efter ett eget hus i ett villaområde till mig och min familj
jag gillar inte koriander. Blä vad äckligt det är
IMG_2588

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!