söndag 15 december 2013

Musikhjälpen

Idag är det sista dagen som Musikhjälpen samlar in pengar till Alla tjejers rätt att överleva sin graviditet. Varje år har Musikhjälpen ett behjärtansvärt och viktigt tema men i år känns det naturligtvis extra påtagligt för mig som vankar runt med magen i vädret. Därför tänkte jag uppmana alla som läser att skänka en slant innan tiden går ut. Det är verkligen fantastiskt att få bo i ett land som Sverige där jag känner att jag kan lita på sjukvården. Även om jag ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning och en inte helt oansenlig mängd nervositet så känner jag mig i alla fall helt trygg i att jag kommer bli väl omhändertagen, och det tycker jag verkligen att alla gravida borde ha rätt att känna.

För er som bor i Göteborg kan jag även rekommendera att besöka glasburen på Gustav Adolfs torg där det råder en härlig stämning. Så åk dit, köp något gott, kolla på stormtroopers som dansar runt granen och alla andra sköna människor som hänger loss där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!