torsdag 19 december 2013

Lucka nr 19; Berätta om ett foto som berör dig.

Igår fick jag och Kristoffer öppna vår alldeles första julklapp för året - en ny kamera. Vi har pratat om det sedan i somras eftersom det känns som vår superkamera (en Cannon 50D) har börjat kärva lite. Eftersom vi har en uppsjö med fantastiskt bra objektiv och dessutom en Cannon 500D ville vi dock inte byta märke. Vi tycker ju nämligen att det är kul att ha två kameror med lite olika valmöjligheter så att vi båda kan turas om att fota när vi är ute i skogen, på semester och allt sådant. Så efter lite gränslös reserach av Kristoffer föll tillslut valet på en Cannon 70D. Och igår kväll kom den alltså. Kristoffer som varit febrig och förkyld sedan en vecka tillbaka (då vi gick på ledighet tillsammans) sken upp som ett litet barn, fick genast mer färg på kinderna och byltade på sig kläderna för att hämta ut en gigantiskt kartong på posten/Hemköp.

Vi kom överens om att inte slå in paketet ifall bebisen mot all förmodan skulle komma tidigare än vi tror. För då vill vi ju ha en riktigt bra kamera (laddad!) med ett riktigt bra objektiv så att vi kan ta några riktigt bra, eller åtminstone halvbra, bilder på vår nya familjemedlem.

Och allt detta leder fram till dagens lucköppning i Emily Dahl-kalendern. Berätta om ett foto som berör dig.

Jag tänker på två foton. Samtidigt tror jag inte att dessa två foton kommer att beröra mig minst på samma sätt som ett ännu otaget foto kommer att göra nästa år.
LinaKristoffer45
Det första fotot är från vår bröllopsdag när Kristoffer kom och hämtade mig efter att jag gjort håret och blivit sminkad. Han var galet nervös och vi bestämde där och då att det var nog säkrast att han tog sig en Whiskey och inte körde mer den dagen. Det är i vilket fall ett fint minne från en fantastiskt rolig dag. RUL
Det andra fotot är inget foto utan en ultaljudsbild från rutinultraljudet i sommras. Det är egentligen inte särskilt bra på något sätt men känslan som den framkallar hos mig är så fylld av kärlek att jag inte kunde låta bli att ta med den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!