fredag 20 december 2013

dan före...

...BF!

Även om vi vetat om det här datumet i ett gäng månader så har jag på något vis lyckats förtränga att det är redan imorn. Jag vill tro att det är någon form av kombination av att vi har varit lediga en vecka och därför tappat tidsuppfattningen lite, men jag tror också att det är för att jag känner mig övertygad om att det inte kommer titta ut en ny liten Ekholm imorn. Jag skulle ju bli mäkta förvånad om bebisen bestämde sig för att faktiskt komma imorgon (gud, bara för att jag har erkänt det så lär det väl bli då, bara för att liksom). Jag försöker hela tiden att tänka i termer av sannolikhet snarare än att jag hänger upp mig på en viss dag - det känns liksom mer vetenskapligt även om om spannet blir lite större.
år 2011-191
Vi har några rätt lugna dagar nu. Kristoffer börjar bli lite bättre från sin förkylning men vi tar det piano ändå. Och så är jag ju ungefär lika smidig som en heffaklump... Det blir alltså en hel del TV-tittande. Kollar igenom SVTs bibliotek (älskar SVTplay!) av Dokument Utifrån och Dokument Inifrån vilket är otroligt intressant. Igår kollade vi även såklart på dokumentären om Henric och Kristoffers systers långfilmspremiär (good work Jo!). Misstänker att vi kommer bli sjukt allmänbildade om det här får fortsätta.
Jul på junigatan
Julkänslan vill dock inte riktigt infinna sig. För att försöka råda bot på det satte Kristoffer en pepparkaksdeg (blev asstor trots att han gjorde halv sats) medan jag slog in julklappar samtidigt som vi lyssnade på julmusik. I vilket fall är nästan alla julklappar därför nu inslagna, vi väntar bara på två som kommer med posten. Någon som har tips för att få in rätta julkänslan? Jag tänker att vi ska titta på Love Actually ikväll eftersom det är min absoluta favoritkärleks/julfilm, men jag är lite orolig över att inte ens den är tillräcklig...
20130314-IMG_6724
Nä, nu ska vi snart sätta igång med att göra sushi. Så lagom juligt, men ganska pyssligt åtminstone. Happy friday!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!