tisdag 17 december 2013

Lucka 15 och Lucka 17

Vi kör en liten samlingslucköppning från Emily Dahls julkalender idag tycker jag.

Lucka nr 15; berätta om din favoritmaträtt. 20121104-IMG_3560
år 2010-48
På tok för svårt att bara ha med en maträtt så jag tar några av mina favoriter. Känner att jag har glömt bort en massa rätter eftersom jag bara tänker på julmat just nu, men men.
- Dumplings från Din Tai Fung eller egentillverkade. Har än så länge inte hittat ett riktigt bra dumplingsställe i Sverige.
- Hemgjord julkorv med hemmagjord Colmans senap.
- Gratinerade ostron i champagnesås
- Torsk med äggsås. Känner att denna rätt måste finnas med på listan eftersom det var min favoriträtt när jag var barn. På dagiset där jag gick fick vi önska våra favoritmaträtter när vi fyllde år. Ett år önskade jag torsk med äggsås och ett annat önskade jag raclette. Ganska sofistikerat av någon som inte ens fyllt 7år om jag får säga det själv :)
- Stuvade makaroner och köttbullar. Eftersom Kristoffer inte gillar stuvade saker så är det otroligt sällan jag får chans att äta det här vilket gör att jag verkligen kan sukta efter det.

Lucka nr 17; berätta om hur du skulle vilja se ut om du fick drömma.




















När jag såg den här flickan (på bilden som figurerar i National Geographic) första gången blev jag, precis som resten av världen, helt tagen. Hennes ögon är helt makalösa och skulle jag inte ha mina egna grön-brun-melerade så hade jag definitivt velat ha hennes. I övrigt har jag faktiskt ingen som jag skulle vilja se ut som. Kanske Oliva Munn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!