lördag 16 november 2013

Barnkläder och fruhippa

I torsdags efter jobbet var jag hemma hos min kära kollega AnkiMade för att botanisera bland hennes gigantiska tygförråd. Jag som i vanliga fall inte direkt dras åt färg, utan det sobert vita/gråa/svarta blev oväntat helt begeistrad i hennes härliga förråd av färgglada, mönstrade tyger. Efter viss beslutsångest (det finns ju så mycket att välja på!) lyckades jag dock hålla mig till tre(!) bodys och ett par mjuka byxor. Ja, jag vet att bebisen redan har typ hur många bodys som helst, men just därför valde jag några i lite större storlek att växa i... Tyckte inte riktigt att Kristoffer visade den entusiasmen som jag ville åt (han har klagat på att jag inte väljer något med färg och mönster) när jag kom hem och berättade om mina val, men det är nog bara för att inte har sett tygerna själv. I så fall skulle han bli over excited (precis som jag blev).

Det ska bli fantastiskt skoj att se slutresultatet. Önskar att jag kunde sy själv också så att jag kunde ägna mig åt att göra gosiga bebiskläder, men det känns samtidigt väldigt skoj att lägga in en ”beställning” på det här sättet. Att få gå och känna på tygerna, testa olika kombinationer och fundera på andra livsviktiga val. Jag gjorde visserligen inte några banbrytande (barnbrytande, hehe, göteborgshumor) modegenombrott i mina val, men det är nog bara en tidsfråga.
Johan&Cias bröllopsfest
Nu är det i alla fall dags att ägna mig åt dagens stora aktivitet - FRUHIPPA! (och svensexa för hennes käre make) Jag har listigt nog tidsinställt det här blogginlägget utfall att hon eventuellt skulle titta in här. Vi kommer att ha en helt fantastiskt rolig dag, det är jag helt säker på. Förhoppningsvis har jag även lyckats få med mig kameran (om inte Kristoffer har den till svensexan) så att jag kan föreviga denna härliga dag, men tillsvidare bjussar jag på två bilder från deras sköna bröllopsfest i somras.
Johan&Cias bröllopsfest
Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!