tisdag 19 november 2013

Nålfobi

De som känner mig vet att jag är löjligt rädd för getingstick vilket i sin tur har gett upphov till en obarmhärtig nålfobi. Det är utan tvekan det sämsta med att vara gravid - att jag behöver gå och ta en massa prover. Idag var det dags igen. I vanliga fall brukar vi börja med provtagningen och Kristoffer brukar få följa med in och hålla mig i handen. Med blandat resultat. Idag gjordes dock provtagningen efter själva samtalet med barnmorskan och Kristoffer följde inte med in. Varför vet jag faktiskt inte riktigt. Vi kanske trodde att jag var tillräckligt tuff för att fixa det själv. Det var jag inte. Jag är inte det minsta svår att sticka men ändå tog det TRE JÄVLA FÖRSÖK innan de lyckades pricka rätt. Jag var ett totalt vrak efteråt. Jag hade egentligen tänkt att jag skulle gå och vaccinera mig eftersom jag känner mig frisk nu men jag pallade helt enkelt inte att bli stucken en fjärde gång samtidigt som jag fortfarande storgrät. Jag var helt röd-vit-fläckig i ansiktet när jag kom till jobbet. Mindre kul. Och nu sitter jag dessutom här med två väldigt ömma och blåa armveck. Nä. Fy fan för nålar! Jag bjussar på en bild på en annan "nål" - Space needle i Seattle, för att lugna ner mig själv lite.
Seattle
Annars gick besöket jättebra. Vårt lilla Jesusbarn följer kurvan slaviskt, har lagt sig tillrätta med huvudet långt, långt ner och verkar må prima i övrigt. Nu är det bara upploppet kvar innan det är dags. Bara en månad till innan vi får se vem det är som stökar runt (om än väldigt försiktigt) i magen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!