torsdag 11 augusti 2016

Hej bloggen!

Nu är det mer än en månad sedan jag skrev något. Jag har tänkt länge att jag ska författa något inlägg men jag har liksom tänkt att eftersom det gått så lång tid nu så måste det vara något med substans. Något riktigt meningsfullt. Men jag har liksom inte haft något tillräckligt spännande eller meningsfullt att skriva om käns det som. Elle ja. Jag har haft viktiga saker att berätta, roliga minnen jag vill dela med mig av, svårigheter som uppstått och allt däremellan. Men det har känts lite för lite. Eller så har det känts som att jag plötsligt gör en alldeles för stor sak av några rader på en dataskärm.

Så. Well. Vi gör helt enkelt så här. Jag visar lite bilder från ledigheten här hemma och med Kristoffers familj i stugan. Så kommer snart ett inlägg md bilder på vårt förråd som vi håller på att bygga. Tankar om att hantera en förlossningsdepression. Kanske något om hur vi ska lägga upp resterande föräldraledighet. Och massa bilder på mina perfekta barn. Såklart.

Enjoy!
Juli 2016
Stekande sol eller hellregn betyder att vi kan sitta inne och måla
20160712-IMG_1063
Blåsa bubblor med batteridriven maskin är helt klart häftigare än att bara blåsa själv. Även om ni kanske inte tror det baserat på denna min :)
20160720-IMG_1289
20160720-IMG_1280
Våra hallon som vi fick av Kristoffers föräldrar och som har transporterats från Kristoffers farmor och farfars hus i Hallersrum, till hans föräldrars hus i Tranås, tillbaka till Hallersrum och sedan till oss tog sig direkt och förvånade alla med att ge skörd redan första året. Stora och otroligt goda tycker både stora och små.
sjötorp
Vi tränar upp Aarons vattenvana.
sjötorp
Märtha och kusin Frank har mysigt <3sjötorpsjötorp
Kollar på stora maskiner både före och efter frukost. Notera gärna kläderna. Aaron och Emma är helt påklädda. Frank har pyjamas och Kristoffer har pyjamasbyxor och preppy piké. Semesterklädsel at it's best
sjötorp
Första doppet för Märtha! Fötterna tyckte hon var roligt men när Kristoffer skulle doppa rumpan på henne sa hon bestämt nej. Inte kul att vara van vid 36 gradigt badkarsvatten och sedan utsättas för något som är 10 grader kallare...
sjötorp
Faster Emma och storkusinerna
sjötorp
Pussar farmor
sjötorp
Obligatorisk familjebild
sjötorp
En liten miniMört


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!