tisdag 10 maj 2016

Ett krossat hjärta blev en hel cirkel

Pass upp för här kommer ett rörigt inlägg.

Hörrni det går framåt med trädgården nu! Så himla härligt. Kommer ni ihåg vår vidriga hjärtformation? Well, den är nu en lugn och harmonisk cirkel. Typ. Vi är inte riktigt klara med vad som ska planteras där bara. Men jag är lite sugen på ett gäng rosa pioner som ju ändå måste vara min favoritblomma/buske.
20160507-IMG_8677
Dessutom har vi börjat ta tag i området bakom odlingslådorna. Får se vad det ska bli. Jag föreställer mig en klättrande mur av rosor eller björnbär. (Är kanske lite svårt att se på bilden men Kristoffer har i alla fall gått på med jordfräsen och plöjt upp området närmast muren i norr där vi har "utsikt" mot ålderdomshemmet.)
20160507-IMG_8707
20160507-IMG_8702
Någonting blir det väl där så småningom. Skulle vara skönt att slippa titta på ålderdomshemmet i alla fall för det är en himla trist byggnad. Dessutom tycker jag inte att stenmuren riktigt kommer till sin rätt så som den är nu med massa sly i bakgrunden så då kan den ju lika gärna få döljas helt.

I hörnet mellan vår tomt, ålderdomshemmet och våra grannar i öster har jag satt ner de vintergröna växterna från hjärtformationen. Tror inte att de kommer klara sig för de fick stå många dagar utan vatten men vi kan ju testa och se i alla fall.

Något som heller inte fastnat på bild är hur vi har tagit bort två av våra trädgårdskomposter (kallkomposterna). Vi har ju nämligen tänkt att det nya förrådet ska hamna där så därför fick de ryka. 

Kristoffer har också gått loss med motorsågen på några små träd och grenar som skymt odlingslådorna. Så. Vi har alltså med andra ord en trevlig liten hög trädgårdsavfall som snart ska köras till tippen. Ett mycket angenämt problem måste jag ändå säga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!