tisdag 12 januari 2016

USA-cravings

Jag följer bland annat en blogg som heter A Beautiful Mess. Den innehåller DIY, recept, hemma hos reportage och massa annat. Den är ofta lite för "fluffig" för mig och lite för amerikansk. Och det finns tex inte något i de här bilderna som gör att jag vill slänga ut all min brokiga IKEA-inredning för att byta det mot minigrisar i rosetter. Men. Ändå är det ofta jag drömmer mig bort till staterna när jag scrollar igenom just den här bloggen. Jag längtar efter någon amerikansk anda som jag utan tvekan glorifierar lite väl mycket. Jag vill äta kakan och ha den kvar. Jag vill ha allt det fina med Sverige och allt det fina med USA på samma gång. Jag tänker tillbaka på vår tid i Madison, saknar människorna och saknar enkelheten. Jag saknar att åka i väg till St Vincent de Paul och leta begagnade fotoramar, saknar helgerna när vi år oss igenom Madisons brunch-utbud och så saknar jag någonting som jag inte riktigt kan sätta ord på.
Johan på besökMadison Sourdough20130312-IMG_1200

Någon gång vill jag gärna åka tillbaka och bo där igen. Jag vet varken var eller när eller hur det skulle gå till men jag håller fast vid tanken.
San Francisco

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!