lördag 9 januari 2016

Årets första snö!

Alltså visst är det något speciellt med den första snön? För oss var det ett helt år sedan sist (jag räknar inte med den dagen mellan jul och nyår när det kom lite flingor) och för mig som älskar snö var den ordentligt efterlängtad. Den här lördagen drog vi på oss kläderna och började dagen (efter frukosten) med att skotta uppfarten. Eller ja. Det var väl mest Kristoffer som skottade, Aaron som "klippte gräset" och jag som fotade. Men ändå. Eftersom det inte varit plusgrader var snön också sådär härligt lätt och luftig. Perfekt att kasta upp i luften.
Snö! Snö!
Aaron hade i alla fall jätteroligt och själv gick jag omkring med sådär knäppt harmonisk känsla i kroppen. Sedan är jag också väldigt glad över att jag lyckades buda hem Aaron overall på Tradera veckan innan lucia. Bli liksom helt glad av färgen och så känns den dessutom väldigt varm och bra att ha nu när det är några minusgrader.
Snö!
Efter att ha lekt någon timme åkte jag och Aaron för att hämta ett par nya skor som jag budet hem från Surte. Så nu är vi redo för en riktigt lång och härlig vinter. Hoppas den varar februari ut åtminstone.
Snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!