tisdag 27 oktober 2015

Skitväder

 Alltså ursäkta språket men fan vilket jävla skitväder vi har haft på semestern. När vi bokade resan så sa vi att vi kan ju inte räkna med sol och bad men hälften av dagarna kanske blir bra. Den 17/10 åkte vi och tidigt (okristligt tidigt faktiskt) i morgon den 28/10 är vi på väg hem. Totalt två stranddagar blev det. Usch och tvi. Jag känner mig lite allmänt låg över detta faktum faktiskt. Men samtidigt har vi ju haft en väldigt fin semester på många sätt. Aaron har fått massa härlig tid med sina farföräldrar och det är så härligt att se hur roligt han har tillsammans med dem. Jag och Kristoffer har fått både en kväll med god mat i Fuengirola och en heldag för oss själva i Cordoba. Vi har badat i Medelhavet och åkt på utflykt i bergen. Vi har tjuvkikat på både Malaga och Marbella och dessutom testat på att åka tåg i Spanien. 

Och framförallt har det varit skönt med ett avbrott i jobbet. Det känns som att det är en evighet kvar till jag ska gå hem och då kommer jag ändå vara ledig typ två veckor kring jul/nyår och gå hem i börjande februari...

Nä. Nu ska jag sluta vara så negativ, hoppas att regnmolnen försvinner och hålla tummarna för att vi hittar ett riktigt bra tapasställe i eftermiddag. Sol, bad och tapas önskade jag till vår sista dag här. Med lite flyt kan i alla fall en av tre uppfyllas. Kristoffer gissar på bad men det örat lyssnar jag inte på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!