tisdag 13 oktober 2015

Ny frisyr

Tillåt mig att få presentera mitt nya hår. Det är gult och grått. Och nu när någon millimeter börjar synas har det också en mörkbrun (nästan svart) rand vid rötterna. Jag hatar det (jo jag vet att jag ser jävligt glad ut men det var för att jag skulle på  På Spåret inspelning och var sjukt pepp). För att det ska kunna se någorlunda ut måste jag nämligen lägga ner ganska mycket jobb på det. Jag H A T A R  att lägga ner tid på mitt hår och på mitt utseende. Varför brydde jag mig ens om att göra något undrar ni då. Jo, min gamla frisyr var också ganska risig. Och enligt min frisör skulle den här typen av färgning vara skonsam för mig nu när jag är gravid och tvunget ville ha lite (OBS OBS betoning på lite!) ljusare hår. 
20151005-IMG_4214
För att få resultatet ovan måste jag platta håret, tupera det och använda torrshampoo. Det får inte vara nytvättat och inte heller för otvättat. Dessutom behöver jag sminka mig för att det verkligen ska komma tillsyn rätt. Och jag har inte sminkat mig på en daglig basis sedan innan jag fick Aaron. Tack och lov är det bara hår så skiten växer ju bort tillslut. Och tack och lov är det snart så långt att jag kan sätta upp det i en vettig toffs. Åh vad jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!