fredag 2 oktober 2015

Höstlista

Äntligen oktober och vad passar då bättre än en Höstlista. Den här höstliga listan fann jag hos Krikelin och VolangLinda. Tyckte den var fin och inte så himla "bloggig" så kopierade och klistrade in här. De slog mig förresten när jag scrollade tunt bland bloggar i samband med att jag hittade listan hur alla som jag följer och som uteslutande är i omkring min ålder verkar gå igenom samma saker. Tankar som någon satt ord på är så lik mina egna att det kunde varit jag själv som skrivit dem om jag bara haft lite mer poesi i mig. Och vi tror att vi är så jävla unika. Trots att våra mammor, deras mammor och deras mammor i sin tur i all evighet måste ha tänkt i samma banor. Vi tror liksom att vi är en helt ny generation när allt egentligen är samma. Visst. Saker förändras, men de stora delarna är kvar. Det är nästan som att vara tonåring och känna sig missförstådd och ensam i hela världen om just sina tankar när alla egentligen går omkring och bär på sin egen skit. Jaja. Jag tycker i alla fall att det är ganska skönt att inte känna mig så himla unik i mina tankar. Det påminner mig liksom om att jag är del av en gemensam mänsklig historia. Och jag gillar historia. Nu till den där listan. Enjoy!
IMG_2480 
1. Vad är det bästa med hösten?
Färgerna och känslan av nystart. Jag tänker mycket på att hösten är skolstart för mig. En chans att ta nya tag. Hitta sina nya stil. Bli en bättre människa och allt det där. Mitt huvud är fullt av tankar och idéer.
IMG_0154
2. Vad kommer du äta i höst?
Förhoppningsvis ganska näringsrik mat som är bra för bebisen. Kanske lite mer fisk. Det viktiga är nog inte vad vi kommer äta utan på vilket sätt. Förhoppningsvis håller vi på att bli lite bättre på att planera matlagningen.
rotfrukter
3. Vad kommer du dricka i höst?
Vatten och varm chokladmjölk
kål av olika slag
4. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Min följsamma trikåkjol som är perfekt för min graviditet men som jag absolut inte kan ha annars eftersom den bara smickrar "rena linjer" eller vad man nu ska kalla det.

5. Vad gör du om dagarna egentligen?
Sitter på ett kontor med dålig hållning och drömmer om att bli författare och sitta hemma i ett stort hus på landet med massa djur runt omkring mig.

6. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Hade nyss börjat jobba efter min föräldraledighet.
Fägrilt i oktober
7. Vad kommer du lyssna på?
Wahe guru (avslappningsmusik till en yogakurs jag gick för två år sedan) och förlossningspodden.se

8. Vad läser du?
En himla massa faktiskt, ville känns väldigt bra. Hittade en bok som farmor lämnat hos mamma när vi var nere där och läste ut den i ett nafs och nu funderar jag på nästa bok. Går väldigt bra att läsa på pendeln just nu tycker jag. Jag blev precis medlem i ett facebookforum som heter Vetenskap och Folkbildning och där läser jag ganska mycket också...

9. Vad tittar du på?
Inte så mycket. Lite modern family i perioder.

10. Vad var bästa med sommaren?
Att vara ledig och slippa tänks på att behöva må illa på jobbet.
år 2010-90
11.Vad har du för höstplaner?
Åka till Spanien, göra upp en renoveringsplan eller byggplan för kommande projekt, börja på en fotobok, hitta en bra syskonvagn och lite till...20141109-IMG_7509

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!