torsdag 13 augusti 2015

Bröllopsfotografen?

Nu har vi börjat jobba igen. Det har varit ovanligt ångestladdat efter vår kalla och relativt solfria semester. På måndagkvällen bestämde vi därför att det fick bli en resa till Spanien i höst. Känns bra. Sista flygresan innan vi behöver börja betala för Aaron också så det är bara att passa på tänker jag. Bara för att vi åker till Spanien betyder det ju visserligen inte att vi garanterat får sol och värme. Men nja. Jo. Lite mer värme än i Sverige vid den tiden på året i alla fall. 

Resten av veckan förflöt ganska lugnt och jag drog på mig ytterligare några timmar back på mitt flexkonto. -27h ligger jag på nu tror jag. Får börja ta ut dem snart för det känns inte som att jag kommer kunna jobba in dem. Jaja. 

Anyways. Just i detta nu är vi på väg för att fira helgens stora händelse. Ida och Daniels bröllop! Yay. Till Vetlanda (av alla ställen tänker ni nu) bär det av. Men först gör vi en natt i Sjötorp eftersom Aarons farmor, farfar och kusin Nico ska vara barnvakt och befinner sig prick och precis där. Jag är dock inte så avslappnad som jag skulle kunna vara eftersom jag (och ett gäng andra kompisar till brudparet) ska agera fotograf under dagen. Väldigt. Eh... Tudelade känslor. Smickrande förstås att bli tillfrågad men blä vilket tungt ansvar. Jag hade dessutom lyckats förtränga det lite till jag fick en påminnelse om det idag...

Men oj vad kul det ska bli. Är ett så otroligt peppigt gäng. Och ett så otroligt peppigt brudpar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!