söndag 5 juli 2015

Semestern har börjat!

I fredags startade vår semester. Fem fantastiska veckor ligger framför oss och det känns så himla härligt. Vi började med att sluta tidigt från jobbet, hämta Aaron, blåsa upp poolen och ja. Allt det där. Vi har nästan inget inplanerat och det känns så härligt. Vi kommer kunna vara hemma en massa och njuta av att vi bor i hus.
Första dagen på semestern
Igår kväll körde vi igång vattenspridaren och sprang igenom den alla tre. Sedan sprang vi in med fötterna täckta av blött gräs. Då kändes det verkligen att det var sommar. Jag tror jag ska rota fram våra rack så att vi kan spela badminton på kvällarna när det är vindstilla också. De två sakerna måste vara typ det somrigaste som finns tänker jag. 

Kristoffer frågade om jag hade något speciellt jag vill göra och det enda jag kunde komma på var att jag vill åka till havet och bada. Jag har inte badat i havet på flera år och förra sommaren badade jag inte ens i insjö eftersom jag fick mjölkstockning bara jag gick i bikini. Nu i efterhand har jag kommit på något mer. Jag skulle vilka läsa några bra böcker. Jag läste ju 1984, som jag hatade, och just nu pinar jag mig igenom en annan bok som jag hade jättehöga förväntningar på men som verkligen inte var som jag trodde att den skulle vara.  Jag är lite inne på att jag ska läsa Utvandrarna. Den tror jag skulle passa mig. Så. Läsa bra böcker - det blir mitt sommarlovslöfte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!