onsdag 8 april 2015

Årets första sy-projekt

Förra söndagen gjorde jag klart årets första sy-projekt. Jag har gått och funderat länge på att plocka fram min orangea skönhet men det verkar som att tiden alltid fattats. I förrförra veckan var Aaron (och jag) magsjuk(a) och sedan VABade jag så då tänkte jag att jag skulle passa på medan Aaron sov på middag, men det funderade helt enkelt inte. Men det spelar ju ingen roll för tillslut blev jag som sagt klar.
20150327-IMG_9939
Två 50x50 (typ) kuddar med tyg från Afro Art lyckades jag tråckla ihop. Jag tänker inte på något sätt visa någon form av DIY-manual eftersom jag är rätt säker på att ingen sylärare skulle godkänna min teknik. (Föreställ er lösa trådar överallt och en approach som går ut på att köra i noll eller 110) Men det gör ju inte heller så mycket så länge kuddarna funkar och sitter ihop tycker jag.
20150327-IMG_9943
Eftersom det blev en del tyg över från kuddarna testade jag även att göra en liten dregglis. Det gick väl som väntat med den. Jag fick klippa upp det jag börjat med tre gånger innan jag gjorde rätt och den blev ganska taight och en aning frasig (eftersom jag bara har en vanlig symaskin och inte någon med ocerheadlock) (eller vad det nu heter...) (jag är inte så haj på alla sytermer som ni kanske förstår...). Men oj vad stolt jag var över mig själv. Min allra första dregglis! Jag var tvungen att skicka en bild till min kompis Anki (som är cirka världsbäst på att sy) för att berätta det. För då visste jag att jag skulle få en stor tumme upp tillbaka. Mycket riktigt :)
sy-projekt
Nu känns det definitivt som att jag fått blodad tand och jag började direkt fundera över vad jag skulle kunna åta mig för stort nytt projekt. Barnkläder, ett leksakstält, pennkjolar eller gardiner - inget känns för svårt eller stort. Sedan mins jag lapptäcket som jag började på för x antal år sedan som fortfarande ligger ofärdigt i en undangömd låda... En liten röst inombords säger att jag förmodligen borde ta i tu med det före jag påbörjar något nytt extravagant projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!