onsdag 25 mars 2015

En lista om Kristoffer

Här kommer en lista, snodd av Sandra, om Kristoffer (och mig). Kryddad med allehanda bilder. Som ett led i mitt nyårslöfte att försöka visa min uppskattning för Kristoffer lite mer :)

Hur länge har ni varit ihop?
10 år den 25/9
Linas 30årsdag

Hur träffades ni?
Han var ordförande i VNollK - föreningen som tar hand om mottagningen av V-studenter när jag började plugga på V. Nollningen på V håller på i fem veckor och vi pratade knappt med varandra under den tiden. Det var så mycket annat skoj som hände runt omkring så vi upptäckte liksom inte riktigt varandra. Är ju liksom omkring 130 nya studenter som börjar varje år... Men så på den avslutande Nollmiddagen så upptäckte vi liksom varandra. Jag snodde hans hatt (hans farfars gamla så han var livrädd att jag skulle slarva bort eller förstöra den) och sedan var vi uppe med ett annat gäng studenter hela natten och dagen efter. Vi både i poolen på Chalmers, köpte pizza och och gjorde massa annat roligt. 36h i sträck eller något sådant tror jag att av var vaken till vi tillslut somnade.

Vem var mest på?
Jag är säker på att jag var mest på. Han var ju typ det snyggaste jag sett :)

Kan man få se något tidigt sms eller så?
Åh jag önskar verkligen att jag hade något sådant sparat. Men allt är raderat eftersom jag bytt telefon en massa gånger under årens lopp. Jag hade en tanke om att jag skulle leta upp någon gammal dagbok där jag skrivit ner något om våra första möten, men jag har ingen aning om var den hamnade efter flytten.

Hur skedde dejtandet?
Vi gick på bio och delade på världens största cola vilket betydde att vi båda fick springa ut och kissa stup i kvarten. Sedan gick vi runt hela Göteborg och pratade om saker som jag inte har en aning om nu.

Vem sa jag älskar dig först?
Jag tror att det var han. Eftersom jag är ganska feg. Men ärligt talat mins jag inte. Jag vill tro att det var jag :)

Vad är hans bästa sidor?
Han är så himla bra på att göra små saker för att visa sin uppskattning. Han köper blommor när jag känner mig nere. När jag oroar mig över att jag inte fattar någonting om CAD så går han och köper en fet bok om CAD.
20150215-IMG_9400

Och sämsta?
Att han glömmer bort hur känslig jag är för hans dåliga humör så att jag direkt tror att han är arg på mig när det egentligen kanske handlar om att hans innebandyträning har gått skitdåligt.

Vad bråkar ni om?
Föräldraskap kanske. Vi bråkar inte speciellt mycket, men när två olika personer vill det bästa för en tredje men har femtielva olika sätt att göra det på, kan det lätt bli lite missförstånd. Tror att det är ganska naturligt. Det måste få vara okej att bråka lite. Det vikigaste är bara att vi kommer ihåg att be varandra om förlåtelse.

Vad gör ni när ingen annan ser?
Familjebadar kanske?

Vad ger ni för komplimanger?
Jag är jättedålig på att ge komplimanger. Och att ta komplimanger. I alla fall när det handlar om ytliga saker. Jag tror att han brukar säga att jag är fin och jag brukar svara "du med". Inte direkt något bra stoff till en romantiskt film...

Vilken är din favoritbild på honom?
Stresa
När vi är i Stressa, Italien. Himlen, vattnet och hans ögon är perfekt blå.

Och på er båda?
LinaKristoffer107
Har nog inte någon speciell, men tycker den här när han håller upp min bröllopsklänning är himla fin.

Något du vill avsluta med?
20141120-IMG_8407

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!