onsdag 30 juli 2014

Just-nu-lista

Här kommer en kort onsdagslista

Idag har jag varit på BVC med Aaron och sedan stuvade vi in oss i bilen (igen) för att fly värmen i stan. 

Jag är bra på (allmänt alltså - inte bara idag) Harry Potter relaterad fakta, vikingar och vikingatiden. Jag vet nog mer än vad som hör till allmänbildningen om både Kungafamiljen, hundraser och näringsvärdet i mjölk. Dessutom är jag en jävel på snappsvisor (inte så att jag sjunger bra, men jag kan väldigt många olika visor). 

Jag vaknade kl 5 eller 6

Och då tänkte jag att jag längtar efter en hel natts sömn (OBS, 5h sammanhängande sömn pga att jag är småbarnsförälder)

Jag är trött och svettig (inte just det sistnämnda nu dock när jag sitter i bilen med ACn på fullt ös)

Mitt senaste köp var ekologisk dinkelgröt till Aaron

För exakt en vecka sedan vid den här tiden höll vi på att förbereda oss för flottärd med min kusin och hennes familj i Revesjö. Min moster hade med sig en riktig festmåltid som vi käkade. Barnen badade med flytväst och de vuxna hoppade från flotten och simmade glatt i land medan jag fotade och försökte skydda Aaron från solen. 

Jag vill att kylan ska komma tillbaka så att Aaron (och jag och Kristoffer) ska kunna sova och leva lite mer normalt. Det här är faktiskt den första sommaren jag kan minnas som jag verkligen har tyckt att värmen och solen varit riktigt jobbig. Jag kan inte påstå att jag njutit speciellt mycket av semestern. Känner mig aningens otacksam över det hela men det har verkligen inte varit min topp 5 semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!