måndag 26 maj 2014

Framtidsdrömmar

Det riktigt pirrar i hela kroppen när jag tänker på att vi har blivit husägare. Det känns nästan helt overkligt efter alla ändlösa och fruktlösa husvisningar vi varit på. Vi har verkligen letat intensivt (om än kanske inte så länge) och det har tärt på krafterna. Hoppfullheten inför varje ny visning och den omedelbara besvikelsen då vi insett att "nä det här var visst inte något för oss heller..." Vi har kört kors och tvärs runt om Göteborg. Från Lerum till Lindome, till Mölnlycke, till Nol, till Mölndal, till Älvängen osv. Vi har inte bara gått på ett tjugotal (minst) arrangerade visningar, vi har dessutom kört runt i mängder av olika bostadsområden för att göra oss en uppfattning om vad det är för typ av område vi gillar. Men nu är det äntligen slut på det! Hemnetappen på mobilen är förpassad till en blandat-mapp och istället dras blicken hungrigt åt inredningsmagasin (har precis beställt en prenumeration på Sköna Hem), pinterest (där hittar ni förresten alla bildkällorna till bilderna som kommer) och inredningsbloggar som trendenser och tant johanna. Jo jag vet ju att även om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag inte kunna återskapa de rum jag vill utifrån mina inspirationsbilder. Men jag kan ju få drömma :)

Fast trots att vi såklart vill "sätta vår egen prägel på huset" direkt så är det konstigt nog de små sakerna vi längtar efter. Som att ha en egen tvättmaskin och slippa passa tider i källaren. Ha en vettig skötbänk till Aaron och inte behöva flytta runt han grejer på köksbänken varje dag. Öppna dörren precis när vi vill för att gå ut och sätta oss direk på altanen vår altan. Gud så fantastiskt det ska bli!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!