torsdag 10 april 2014

Falsk stil

Ibland när jag surfar runt bland inredningsbloggar och pinnar livsnödvändig (ah, well, ni vet) inspiration på Pinterest så glömmer jag bort hur vår egen lägenhet ser ut. Då är det som att jag plötsligt blir helt hjärntvättad och tror att det där badrummet, blomsterarrangemanget, 2000-kronersvasen eller antika loppisfyndade tavlan på bilden är min. När jag sedan scannar av hemnet är min blick knivskarp och hårt dömande. "Vilket billigt överkast" eller "De där blommorna kanske ni skulle låtit en florist sätta ihop åt er" tänker jag rått. Sedan ser jag mig omkring och inser att dammråttorna lever rövare i alla rum, att tulpanerna för länge sedan vissnat och om någon skulle klassa vår inredningsstil skulle det förmodligen bli "IKEA-billigt"... Surt sa räven och kasta inte sten i glashus. Nä, vår lägenhet är verkligen inte någon Plaza Interior dröm. Att ha designade möbler, flotta blomsterarrangemang eller kreddiga detaljer har helt enkelt inte varit något vi har varit tillräckligt intresserade av. (Eller villiga att spendera pengar på.) Men det är ju aldrig för sent att börja. Eller hur? 
Gettysburg
Hon som lurat sig själv att tro att hon är en fena på inredning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!