torsdag 30 januari 2014

Godisförbud

Igår bestämde jag mig för att det får bli ett slut på allt mitt godisätande. Jag är nämligen för tillfället helt löjligt sockerberoende. Utan problem kan jag sitta och trycka i mig ett helt paket Gott och blandat efter kvällsmaten, plus några chokladbitar. Och eftersom jag nu har börjat ge mig ut på lite promenader med vagnen innebär det att jag trycker i mig flera semlor i veckan. "Klart du ska unna dig det", finns det säkerligen vissa som tycker och så skulle det ju kunna vara. Men saken är den att jag känner det inte som att jag "unnar" mig något. Det känns snarare som att jag är en slav under det gigantiska sötsuget och det gör att jag mår skitdåligt. Plus att jag tänker att det inte på något sätt kan vara bra för mina tänder.
bild från mitt instagramkonto





























Så, med start den 1 februari ska jag inte äta något onyttigt godis på en månad (till att börja med). Mörk choklad med minst 70% kakao och semlor går dock bra har jag bestämt. Fast jag ska försöka att inte äta allt för mycket av den varan heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!