lördag 21 september 2013

Höstkärlek

Lördag morgon och ytterligare en härlig helg väntar. Jag och Marie ska snart gå en promenad i Botaniska och sedan ska vi ge oss i kast med att laga någon maträtt på hennes överflöd av egenodlad squash. Vädret verkar också lovande och snart kommer nog alla höstfärger spricka ut i sin fulla prakt. Tänkte att jag ska med kameran till på promenaden för att försöka fånga lite av känslan på bild. Hösten är lite av min favoritårstid just tack vare sin fantastiska färgprakt. Fast jag gillar i och för sig alla årstider och den ständiga förändringen som sker i naturen. Det hade liksom varit ganska tråkigt om det såg likadant ut hela tiden. Jag längtar efter den dagen då jag och Kristoffer skaffar ett eget hus och jag kan uppleva årstiderna på nära håll. Men tills vidare nöjer jag mig med Botaniska.
20130907-IMG_036920130907-IMG_0376
Hela morgonen har jag legat i soffan och surfat runt på Hemnet efter någon form av drömhus som jag inte har pengar att köpa. Lustigt nog fastnar jag ganska ofta för något hus som jag tycker sådär lite synd om. Ni vet ett sådant där hus som verkar lite försummat eller bortglömt. Eller ett äldre hus där ägarna har börjat bli för gamla för att ta hand om det. (Jag hittar på egna små historier om vilken typ av människor ägarna är och på något sätt är det upp till mig att "rädda" huset. Ganska knäppt.) Det är som att den där omhändertagande delen hos mig vaknar till liv och bara vill omfamna de där husen med en kärleksfull renovering. Lustigt nog är jag också grymt bra på att renovera i min fantasi. I verkligheten är jag ju faktiskt ganska lat av mig så jag gissar att det skulle bli Kristoffer som fixar det mesta... Men drömma går ju.
20130907-IMG_0393
En rolig grej hände i alla fall medan jag låg och surfade. Det lilla Jesusbarnet låg och gjorde kullerbyttor  där inne och jag vågade mig på att kolla om det syntes utanpå magen. Det gjorde det! Vilken grej! Jag har av någon anledning inte riktigt velat/vågat kolla om det syns på utsidan tidigare, men nu undrar jag varför i hela världen jag inte gjorde det. Kanske är det för att jag alltid tyckt att det verkar vara ganska läskigt med allt som rör gravidmagar. Att det påminner om någon scen från Alien eller Matrix när det rör sig. men känslan var i alla fall en helt annan. Jag försökte filma lite så att Kristoffer skulle få se när han vaknade men det gick inte alls. Men förhoppningsvis får vi fler chanser.
Gjötarhelg på torpet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!