lördag 6 juli 2013

Oscar och No. 14

Jag har fått en släng av vill-ha-begär för det mesta som har med inredning just nu. Jag scannar av bloggar och Pinterest efter soffor, fåtöljer, vardagsrum, kök, mattor, barnrum och gud-vet-vad. Efter jobbet tog jag en sväng in på Artilleriet för att provsitta Oscar. Han visade sig tyvärr inte vara något för mig. Eller, egentligen borde jag vara tacksam för det, med tanke på den saftiga prislappen. Men han är ju ändå en stilig herre. Tänk vad fint han hade kunnat stå i vardagsrummet tillsammans med lite nya kuddar, en orientalisk matta och en och med annan filt över sig....

Vad jag jag däremot hittade som passade mig perfekt (mig alltså, inte min plånbok) var ett par ruskigt fina stolar i svart lackerat trä och rotting. Jag fick försöka hålla tillbaka mig själv för att inte dreggla ner den allt för mycket. Galet snyggt tycker jag. Skriver upp det på önskelistan...
Fina herr Oscar som finns att köpa hos Artilleriet.

Även Michael Thonets klassiska stol No 14 finns på Artilleriet. 
Foton lånade från Artilleriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!