tisdag 17 maj 2016

Dream big

Jag läser om Emma och hennes familj som bor trångt och som gillar att ha det så. För att kompensera sin lilla lägenhet i vackra Midsommarkransen i Stockholm har de istället valt att köpa ett torp på Gotland där de kan ber ut sig. Och jag tycker det låter så otroligt pittoreskt och härligt. Grejen är bara den att mitt drömboende inte ser ut som Emmas fantastiska lilla 2:a.... utan lite mer så här:
Neuschwanstein Castle
eller så här:
Harburn house, West Calder
Med en trädgård i den här stilen:
An English Garden
Ja okej, det här kanske inte direkt är speciellt realistiskt... Faktiskt inte alls realistiskt. Inte ens mitt pinterestkonto över trädgård och hus är rakt igenom genomförbara. Men. Jag kan väl få drömma. Och samtidigt tycka att Emmas lösning låter fantastisk :)

(Tryck på bilderna för att komma till källan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!