onsdag 16 december 2015

Förlossningsspellista

Jag har ganska (läs mycket) okreddig musiksmak om jag får skryta lite. Jag gillar helt enkelt sådant som spelas på radion och som är väldigt mainstream. Väldigt oorginell på alla sätt och vis. Men så har jag ju faktiskt aldrig varit superintresserad av musik heller. Anyways. Nu ville jag liksom bara ge en liten heads up för jag hittade min gamla förlossningsspellista som jag tänkte dela med mig av (eller i alla fall halva). Blandat högt och lågt. Det sjuka är dock inte att jag suttit och gjort en lista, eller ens vilka låtar jag valt. Nej det sjuka är att jag blir helt rörd av lyssna på låtar från den. Jag mins liksom exakt hur jag såg liksom framför mig hur jag skulle vara superstark till tonerna av Levels eller Titanium under värkarbetet och hur Prins Noel skulle spelas när jag fick upp mitt lilla knyte i famnen. Ja, som en disney-film typ. Ganska orealistiskt. Men på något sätt var det ändå ett himla fint sätt att förbereda sig inför förlossningen. Även om jag aldrig fick användning för den.
Idag är jag förövrigt i v31 (30+1). Känns ganska bra. Men igår gjorde jag misstaget att springa till tåget vilket jag fick sota för resten av dagen (och idag med verkar det som). Det är liksom som att jag har en handbroms som alltid ligger i och även om det inte gör direkt ont så håller den mig tillbaka. Det är väldigt frustrerande att se tåget/bussen/vagnen och inse att "nej det finns inte en chans i helvete att jag hinner dit innan den går". Det ska i alla fall bli så otroligt skönt att gå på ledighet och i morgon ska vi till barnmorskan och se hur jag och baby Bbron mår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!