torsdag 10 september 2015

Sådant jag tänker på just nu

Det märks att vi går mot kallare tider. Det är fortfarande mörkt när jag vaknar och mot kvällen får vi börja tända upp i huset för att inte anstränga ögonen. Nästan varje dag när jag åker till jobbet ligger dimman trollsk och beslöjande vacker över älven. Jag tänker ofta att jag borde ta med mig kameran och dokumentera allt det vackra. Men min väska är tung nog som den är och för att få några riktigt bra bilder skulle jag behöva gå en bit bort från pendeln vilket betyder att jag skulle behöva vara på stationen tidigare. Och jag är ganska bekväm av mig. Så i stället för att släpa med mig kameran försöker jag lägga på minnet hur det ser ut när dimmorna dansar över vattenytan, när solen silas genom de låga molnen och ger ett gyllene sken över allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!