fredag 3 april 2015

Munsår

Igår fick Aaron munsår. Jag mår skitsåligt för det. För jag fattar ju att det med största sannolikhet är jag som bär skulden till att han fått det. På samma sätt som mina föräldrar bär skuld till att jag fått munsår. Jag vet att det är löjligt att jag blir ledsen för det men det känns på något sätt som att jag påskyndat processen med att bryta ner hans oskuldsfulla värld. Det spelar ingen roll att jag vet att det är så vanligt som att 3/5 vuxna bär på munsårsviruset (även om mindre än hälften av dem uppvisar symtom). Det är ju ändå mitt fel. Så vad skulle jag gjort för att undvika det här? Ja t.ex. 
- aldrig pussa Aaron på munnen
- aldrig dela bestick med Aaron
- aldrig smaka på något (typ välling för att avgöra temperatur) och sedan låta Aaron smaka

Suck. Stackars liten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!