torsdag 20 november 2014

Flyttkaoset

Jag är mäkta trött på alla våra flyttlådor som står och skräpar överallt. (Bara tanken på att komma hem till dem gör mig på lätt dåligt humör.) Det känns som att vi har hållit på och flytta i en halv evighet. Jag vet ju att det har en naturlig förklaring. Redan innan vi flyttat in i huset visste vi nämligen att det var två rum som vi ville göra vid ganska omgående men inte hann med före flytten och därför väntade vi medvetet med att packa upp ett gäng lådor. Men även om jag vet det så är det inte utan att jag tycker att det är tråkigt att kolla på alla lådorna varje dag. 
Med det sagt så är det väldigt skönt att tänka på att vi snart äntligen kan packa upp det sista (ja, minus det lasset som står förvarat hos mamma och pappa och sol vi inte alls vet var vi ska göra av för tillfället) och börja flytta in på riktigt i gästrummet och i vardagsrummet. Ja och i resten av rummen där några av lådorna stått och väntat. 

Det ska i alla fall bli väldigt spännande att komma hem och se slutresultatet från allt jobb som målaren gjorde nu medan vi varit i Spanien. Vi har valt att måla vardagsrummet nästan vitt och tapetsera gästrummet med Ferm Livings gråa Harequin-tapet och jag håller tummarna för att det blev riktigt riktigt bra. Såklart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!