söndag 1 juni 2014

Dopdagen

Igår fyllde Aaron fem månader. Stort. Men kanske ännu större var att han fick fira sin femmånadersdag genom att bli döpt. Det var många av våra vänner och vår familj som ville vara med och fira och det blev en fantastiskt lyckad dag tycker jag. Prästen, som vi på förhand oroat oss över skulle vara lite för högkyrklig, visade sig ändå vara ganska lättsam även om han överraskade gudföräldrarna (och mig och Kristoffer också) genom att be dem läsa bibelstycken och hälla upp dopvatten. Men hela gudstjänsten gick jättebra och våra fantastiska sångfåglar Katta och Pär spelade och sjöng väldigt vackert för oss alla.
Aarons dop
Efter gudstjänsten var det dags för lite dopkaffe i församlingshemmet. Kristoffer hade lagat en massa god mat och vi hade lagt in beställning av familjen på diverse tårtor och bakelser. Mamma bakade en Pinochiotårta (hennes paradtårta), Caroline gjorde cupcakes med "äkta" guld på, Emma gjorde en hallon och chokladtårta som genast fick omdömet att "den där måste ju vara köpt, så fin som den är" och Kristoffer (med pyttelite hjälp från mig) hade bakat en blåbärstårta med egengjord blåbärssyt dessutom. Och efter att flera gånger ha förklarat för Ivar att vi redan hade gott om tårtor beställde han ytterligare två tårtor dagen till ära. Verkligen inte fy skam vill jag lova.
Aarons dop
Jag hade, efter att ha fått tips från den allvetande och kloka Cia, köpt helium för att underhålla de lite äldre barnen med och det var nog ganska uppskattat vill jag tro. Kul var det i alla fall tyckte jag. Över huvud taget gillar jag ju barndop. Speciellt sådana med många barn. Det blir liksom så lättsam och härlig stämning.
Aarons dop
Som sig bör efter en fullspäckad och rolig dag gapar kameran delvis tom på bilder. Men några lyckades vi ändå knäppa och dem bjussar jag gladeligen på.
Aarons dop
Tusen tack till alla som ville vara med och fira vår älskade lille Aaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!