fredag 7 mars 2014

Rörigt inlägg om att skriva och fotografera

Ibland läser jag vad jag har skrivit här i bloggen och häpnar över hur dåligt ordförråd jag har. Och över hur lite tid jag ägnat på vissa (många) inlägg. Jag vet ju att jag faktiskt har förmågan att formulera mig bättre. Och tid sen. Well. Stundtals när jag ligger still i soffan med en sovande liten gosse på bröstet tycks jag faktiskt ha eoner av tid till att skriva långa, genomtänkta och välformulerade inlägg, så det kan jag ju inte skylla på. Fast egentligen gör det mig inte jättemycket att allt jag skriver inte lever upp till samma standard som med vilken bloggdrottningarna skriver. Det är inte heller så att jag har ambitionen att sadla om från civilingenjör till proffsbloggare. Nej verkligen inte.

Nä. Egentligen hade inte kvaliteten på det skrivna ordet stört mig så mycket om bara bilderna jag lägger upp hade varit av snäppet högre standard. Men för tillfället är de inte det. Ja, jag vet att jag har skrivit om det tidigare. Men min oförmåga att läsa fotoböcker trumfas för tillfället bara av min slapphet när det gäller att göra knipövningar. (Eller städa. Eller tvätta. Eller laga mat...)

Så. Här kommer i alla fall några bilder jag tagit och är riktigt nöjd. Tänk om alla bilder jag tog såg ut så. Inte suddiga. Inte gryniga. Bara bra helt enkelt. Trevlig helg!

Älskade sömntutan
Aaron - svårt på ett sätt att misslyckas med bilder på honom eftersom jag tycker ha när fantastiskt från alla vinklar :)
år 2010-91
Morgondimma vid Hylton
kål av olika slag
Grönsaker på farmers market
Madison Sourdough
Kristoffer som äter
Lake Mendota
Snö och is i solnedgång
Burning biocore prairie - 20121108 - 50
Präriebrand
20121026-IMG_3362
Prärie
Stresa
Älskade Kristoffer

5 kommentarer:

  1. Cecilia Widén7 mars 2014 kl. 08:15

    Jättefina kort Lina!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de *sträcker lite extra på mig*. Vet att det låter lite kaxigt, men jag får sådan enorm tillfredställelse av att kolla på ett bra fotografi och inse att det faktiskt är jag själv som fotat det. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Cecilia Widén7 mars 2014 kl. 11:20

    Tummen upp för kaxighet!

    SvaraRadera

Varsågod - skriv några peppande ord!