torsdag 13 februari 2014

Knipövningar - here I come

Okej. Med risk för att bli aningens privat (snarare än personlig) så kommer här en liten uppdatering på mitt fysiska tillstånd. För er som undrar alltså :)

I onsdags var jag hos sjukgymnasten på Östra för att prata om hur jag mår psykiskt men framförallt för att göra en fysisk undersökning. Blä för det säger jag bara. Jag hade dessutom missat att jag skulle göra den typen av undersökning (hur jag nu kunnat missa det) så otaktiskt nog var jag inte klädd i kjol/klänning a la tips från Spiderchick.
20140210-IMG_1177
Det gick ganska bra att prata om förlossningen även om jag darrade lite på rösten när jag sa att jag inte var speciellt orolig över en kommande förlossning (eh... jo, sa mitt kroppsspråk tydligt när munnen sa nej) och det kändes skönt att få lite statistik på hur det skulle kunna bli för mig i framtiden (jag gillar ju statistik liksom). Även om det känns väääldigt långt borta att tänka på en ny förlossning och ett nytt barn. Men när det kom till undersökningen sedan så. Ja. Jo den gick väl egentligen också bra. Fast jag blev förvånad över att det gjorde så ont och att mina muskler är löjligt försvagade. Det var nästan som att vara bedövad när tanken och kroppen inte hängde med varandra. Jag tänkte "knip" och spände allt vad jag kunde, men det var som att det liksom inte hände någonting. SÅ. Nu är det bara att börja öva upp bäckenbottenmuskulaturen. Jag fick ett träningsprogram som jag ska försöka följa. Och det är ju jättebra. Jag har nämligen varit lite rädd för att börja göra övningar så det var ju skönt att veta att det var fritt fram för det.
20140211-IMG_1211
(Aaron tränar nacken. Kanske kan vi ha träningspass tillsammans?)

Jag fick också tips om lite andra övningar jag kan börja med för att öva upp styrkan i kroppen igen. Saken är bara den att jag inte har en aning om hur jag ska få tid till att göra dem, när jag har en liten pojke som älskar närhet. Knipövningar kan jag ju göra medan jag har Aaron i selen på mig, eller när jag bär omkring på honom, men allt det andra... Ah well. Vi har ju tänkt skaffa en babysitter och förhoppningsvis kommer han trivas att sitta i den medan jag försöker göra något disciplinerat med min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!