onsdag 16 oktober 2013

Önskelista ver. 1

Oktober är här och i butikerna har julpyntet redan börjat åka fram. Det får mig såklart att fundera extra mycket över julklappar och julpyssel. Och i år känns det extra lätt att skriva en önskelista. Jag önskar mig nämligen ingenting för egen del men en massa bra saker till bebisen. Det bästa hade förstås varit om jag hade ett helt barnrum att fylla men tills det sker så kan jag faktiskt fortfarande komma på mycket bra saker. Så, det här är början på min önskelista

Linas/Jesusbarnets önskelista

Av någon som kan sy skulle jag vilja ha en gosig val (t.ex den här som DIY or DIE har bloggat om) eller annat härligt gosedjur som kan hålla vårt lilla Jesusbarn sällskap.



En fin tavla/plansch att sätta upp i barnet framtida rum/hörna. Den här grafiska och pedagogiska ABC-postern från wform har otippat nog seglat in högt på listan. Även om jag har måååånga andra önsketavlor också (kolla bara in mitt pinterest-konto så förstår ni).
Träklossar med tjusiga motiv att leka med. Jag gillar de här raringarna som Hello Kiddo bloggat om. Skulle gärna vilja ha träklossar med bokstäver också. Över huvudtaget är jag svag för gedigna träleksaker och det går precis lika bra med nytillverkade som med begagnade som med egentillverkade. 


En Stokke Sleepi Mini som bebisen kan sova gott i och sedan fortsätta växa i. Jag kollar varje dag på blocket, men lyckas alltid vara lite för sent ute. Bild lånad av Chantelle Grady


Gosiga och varma små kläder. Just den här är från Newbie men det finns ju en uppsjö modeller att välja och vraka bland som är nya, begagnade eller egentillverkade.



2 kommentarer:

  1. Så mycket fint! Och vad härligt att drömma och planera!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker alltid att det är viktigt att drömma lite. Även om vissa saker är ganska orimliga :)

      Radera

Varsågod - skriv några peppande ord!