fredag 4 oktober 2013

1kg ekologiskt kaffe!

Igår hände något helt makalöst. En sådan där sak som aldrig har hänt mig tidigare. Jag vann en tävling! Jag har visserligen vunnit vanliga tävlingar tidigare så det var inte det som var det spektakulära. Nej, det som var helt nytt var att jag vann en gissa-hur-många-kaffebönor-det-är-i-burken-tävling som Naturskyddsföreningen höll i på bokmässan som var i Göteborg nu i helgen. 100 000 var min gissning och antalet kaffebönor uppgick till 93-någonting tusen. "Ganska nära då", svarade jag när mannen från Naturskyddsföreningen ringde upp mig och berättade det. "Ja, visst, du är en av vinnarna", svarade han lugnt.

Alltså den orimligt stora glädjen jag kände av detta lilla skitbesked denna fantastiska nyhet var kanske inte helt proportionerlig till varken vinsten eller priset i sig. Men fan vad gött det är att vinna något ibland. Speciellt något du absolut inte förväntat dig att vinna.
Ungefär så här bra kändes det. (Btw, ja, jag hade kunnat välja typ vilken annan av de gifarna som finns här, men kände att Tina nog är den jag kan identifiera mig mest med)

Nu är det bara att stanna hemma och vänta på att brevbäraren ska komma och räcka över min vinst - ett kilo ekologiskt kaffe! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varsågod - skriv några peppande ord!